Beoordelen

25-04-2022

Mijn visie op beoordelen is de laatste tijd erg veranderd. Eerst was ikzelf erg gefocust op de uitvoering van een opdracht. De laatste twee jaar vind ik het juist mooi om het proces van een leerling te beoordelen. Cijfers op zichzelf zorgen er namelijk niet voor dat leerlingen geprikkeld raken om te leren of te bewegen (Van der Vleuten & Schuwirth, 2005).

Bij procesbeoordelen gaat het cijfer over het hele proces dat een leerling heeft afgelegd om tot het einddoel te komen. Is er goed geoefend, is er om hulp gevraagd of is deze juist aangeboden door het kind zelf etc.

Ik wil in de toekomst zelf een manier bedenken wat het beste bij de leerlingen past en wat het beste past bij mij.

Nyckele Smeding - Portfolio assessment
Hanze Hogeschool Groningen 2021
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin