ALO

30-01-2020

Op de Alo heb ik veel stage gelopen in de buurt van mijn woonplaats. Dit vereiste veel professionaliteit, omdat ik veel leerlingen tegenkwam in het dagelijks leven. De tijdlijn van de stages die ik gelopen heb op de Alo is als volgt:

1ste jaar: Basisschool Groningen, De Saad in Damwoude en sportstage freerunning in Damwoude

2de jaar: Dockinga College in Dokkum

3de jaar: half jaar Mbo Friese Poort in Drachten.

4de jaar: Dockinga college: Vakschool

Het eerste jaar was een gezamenlijke stage. Samen met een klasgenoot gingen we naar zijn vroegere school. Hij had bijna al het contact met de begeleiders en vakdocenten. Hier heb ik geleerd dat ikzelf impact moet creëren op een school en niet via een klasgenoot.

Het tweede jaar ging ik met dezelfde persoon naar een onafhankelijke school. Hier kregen we twee begeleiders. Een begeleider wou graag dat ik op zijn manier les gaf terwijl ik op mijn eigen manier wou lesgeven. Ik werd toen bij een andere begeleider gezet. Terug denkend dacht ik dat ik het allemaal beter wist en dat ik niet de dingen uit zijn visie mijn eigen visie verbeterd had.

Het derde jaar liep ik stage op het MBO. Hier waren we meer aan het begeleiden dan aan het lesgeven. Dit vond ik niet zo uitdagend. Ik heb hier geleerd dat ik zelf de uitdaging moet opzoeken en niet alleen datgene doen wat er van mij word verwacht.

Het vierde jaar was een gek jaar. Hier ben ik mezelf tegengekomen. Door corona kon ik eigenlijk niks doen. Ik heb veel contact gehad met mijn begeleider alleen werd ik een beetje buitenspel gezet. Ik vond dat erg lastig. Ik wou heel veel, maar werd eigenlijk tegengehouden. Op het einde werd er mij gevraagd of ik de ALO nog wel wou afmaken. Dat gaf mij motivatie om het toch te doen. Ook dit jaar heb ik geleerd dat ikzelf impact moet creëren op een school. Mijn stempel drukken op de lessen en op de school waar ik stage loop en werk 

Ook het toepassen van theorieën en methodes heb ik geleerd op de alo. Op het Cios was het vooral of de les loopt en of de kinderen het leuk vonden. Tijdens de alo periode werd er vooral gekeken of de les leerzaam is en hoe je de leerlingen iets leert.

Nyckele Smeding - Portfolio assessment
Hanze Hogeschool Groningen 2021
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin